Aplikacja SmartUni na warsztatach w Bonn

05-01-2017

Twórcy projektu SmartUni Uniwersytetu Łódzkiego zostali zaproszeni przez Niemiecką Centralę Wymiany Akademickiej (DAAD) do zaprezentowania tej aplikacji podczas warsztatów Current trends in the online marketing, które odbyły się w dniach 21-22 listopada w Bonn.

Uniwersytet Łódzki był jedyną uczelnią zagraniczną zaproszoną do udziału w tych warsztatach. To, m.in., efekt wydania w lipcu tego roku przez DAAD podręcznika Praktyczne przykłady marketingu online na świecie, w którym aplikacja SmartUni została przedstawiona jako dobry przykład połączenia źródła informacji dla studentów z nowoczesną technologią oraz skutecznym marketingiem.

W spotkaniu w Bonn uczestniczyli przedstawiciele szesnastu niemieckich uczelni wyższych, którzy poznawali wiedzę z zakresu nowych trendów w marketingu online. Weronika Ćmielewska z Biura Współpracy z Zagranicą Uniwersytetu Łódzkiego tak mówi o aplikacji mobilnej SmartUni w aspekcie jej marketingowego sukcesu i wzrostu rozpoznawalności uczelni na portalach społecznościowych i w sieci:

– Naszym celem przy tworzeniu aplikacji było, między innymi, dotarcie do jak największej grupy potencjalnych studentów zagranicznych. Chodziło nam o to, żeby stawali się naszymi ambasadorami. Jeśli zainteresuje ich coś, łatwo mogą to przekazywać dalej, udostępniać. W roku 2015 zorganizowaliśmy swoisty plebiscyt na największą liczbę udostępnień na portalach społecznościowych. I nie chodziło tylko o FB ale także o jego rosyjskie czy chińskie odpowiedniki. Okazało się, że ponownych udostępnień było naprawdę dużo. To utwierdziło nas w przekonaniu, że SmartUni działa. Poszliśmy z duchem czasu i to się udało.

Aplikacja powstała dzięki zdobyciu przez Uniwersytet Łódzki trzeciego miejsca w konkursie organizowanym przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego pn. Promocja kształcenia na polskich uczelniach wśród cudzoziemców. Konkurs miał na celu wyłonienie najlepszych pomysłów na promocję studiów w polskich szkołach wyższych wśród zagranicznych kandydatów oraz dofinansowanie skierowanych do realizacji zwycięskich projektów.

Oprac.: (sb)