Uwolnij umysł

07-06-2017

W piątek, 26 maja, odbyła się w Teatrze Polskim w Warszawie gala wręczenia nagród w największym w Polsce konkursie kreatywnym KTR 2017. Nagrodę w kategorii Design zdobyła nowa identyfikacja wizualna Uniwersytetu Łódzkiego.


– Na przełomie 2016 i 2017 roku rozpoczęliśmy proces odświeżania wizerunku Uniwersytetu Łódzkiego. Obecna misja uczelni nadała ton ogólnej koncepcji nowej identyfikacji wizualnej, w rezultacie której powstał logotyp, projekty graficzne oraz slogan Uwolnij umysł. Dążymy do tego, aby spójny wizerunek uczelni, pozwolił całej społeczności akademickiej budować poczucie wspólnoty i wyróżnić się na tle konkurencji – informuje Anna Rolczak, dyrektor Centrum Promocji Uniwersytetu Łódzkiego.

Odświeżona tożsamość UŁ akcentuje takie wartości, jak wspólnota, innowacyjność dla rozwoju, otwartość czy też jedność w różnorodności. Tym samym uczelnia podąża w kierunku wyznaczonym przez pierwszego rektora Uniwersytetu Łódzkiego prof. Tadeusza Kotarbińskiego – człowieka dobrej roboty, którego niezwykły intelekt ukształtował całe pokolenia polskich naukowców i ludzi kultury.

Niektóre elementy nowej identyfikacji wizualnej Uniwersytetu Łódzkiego

Niektóre elementy nowej identyfikacji wizualnej Uniwersytetu Łódzkiego

Opracowana koncepcja nie tylko dobrze obrazuje przyświecające uniwersytetowi wzorce, ale także wpisuje się w nowe trendy obszaru projektowania identyfikacji wizualnej. Jej wyrazistość, czytelność i minimalizm kreują wizerunek nowoczesnej, przyjaznej szkoły wyższej gotowej do kreatywnego działania i skoncentrowanej na przyszłości, zarówno pracowników naukowych, jak i absolwentów. Identyfikacja wizualna wprowadzana jest we wszystkich jednostkach Uniwersytetu Łódzkiego.

Przy projektowaniu i tworzeniu nowej identyfikacji wizualnej uczelnia współpracowała ze Studiem Projektowym Ortografika.

x x x

Konkurs Klubu Twórców Reklamy to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Adresowany jest do osób i organizacji z branży mediów i reklamy, których działania wpisują się w poszczególne kategorie i tworzą krajobraz komunikacji i marketingu w kraju.

Oprac.: (sb)