Pomysł na biznes

28-09-2017

Podsumowana została, dziewiąta już, edycja Konkursu Prezydenta Miasta Łodzi Młodzi w Łodzi – Mam pomysł na biznes . Uniwersytet Łódzki od kilku lat uczestniczy w realizacji konkursu, wspierając działania promocyjne oraz prace kapituły konkursowej. W tym roku nasza uczelnia była gospodarzem gali finałowej.


Andrzej Dawid (z prawej)odbiera z rąk prof. Tomasza Cieślaka, prorektora UŁ ds. studenckich, nagrodę, ufundowaną przez rektora UŁ

Andrzej Dawid (z prawej) odbiera z rąk prof. Tomasza Cieślaka, prorektora UŁ ds. studenckich, nagrodę, ufundowaną przez rektora UŁ

Fot. Maciej Andrzejewski

W auli Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego zgromadzili się 21 czerwca uczestnicy konkursu oraz fundatorzy nagród – przedstawiciele firm i organizacji, a także zaproszeni goście. Witając ich, prof. Tomasz Cieślak , prorektor UŁ ds. studenckich, powiedział, m.in.: – Wszystkim uczestnikom konkursu życzę, aby gala finałowa była początkiem państwa nowej, wspaniałej kariery. W Łodzi musi się udać!

Wśród uczestników i laureatów konkursu jest wielu studentów i absolwentów Uniwersytetu Łódzkiego. W  tym roku wśród nich znalazł się Andrzej Dawid, który za projekt Grupa Concept Tours 3.0 otrzymał nagrodę finansową w wysokości 5 tys. zł, ufundowaną przez rektora UŁ za najlepszy biznesplan, zgłoszony w konkursie przez studenta lub absolwenta Uniwersytetu Łódzkiego.

Dziękując za to wyróżnienie laureat powiedział, m.in.: – Cieszę się, że ta gala odbywa się właśnie tu, na Uniwersytecie Łódzkim. Jestem przekonany, że w murach uczelni znajdują się ci młodzi, energiczni ludzie, którzy są przyszłością biznesu w Łodzi.

Jego projekt laureata to niespotykane na rynku połączenie szkolnych, zagranicznych wyjazdów edukacyjno-językowych z warsztatami prowadzonymi przez firmy szkoleniowo-coachingowe w zakresie, m.in., efektywnej nauki, szybkiego czytania czy motywacji.

x x x

Dziewiąta edycja konkursu „Młodzi w Łodzi – Mam pomysł na biznes” realizowana była w trzech kategoriach: „Technologie informatyczne (ICT)”, „Ogólna” oraz „Plebiscyt internautów”. Konkurs ma, przede wszystkim, promować przedsiębiorcze postawy wśród młodych ludzi oraz zachęcać ich do wiązania swojej przyszłości z Łodzią. W tym roku inicjatywę wspierały trzydzieści dwa podmioty, a wśród nich pięć największych łódzkich uczelni, a także działający na rynku przedsiębiorcy oraz instytucje okołobiznesowe. Z roku na rok konkurs cieszy się coraz większym zainteresowaniem studentów i absolwentów szkół wyższych. Efekt ostatnich ośmiu jego edycji to ponad tysiąc pomysłów biznesowych, blisko trzysta profesjonalnych biznesplanów oraz ponad sto czterdzieści firm funkcjonujących w wyniku udziału w konkursie.

C.P.