Będą promować Łódź akademicką

30-11-2017

Uniwersytet Łódzki od 11 do 22 września gościł blisko stu cudzoziemców, uczestników projektu GGULIVRR@Lodz 2017. W międzynarodowych i interdyscyplinarnych zespołach tworzyli oni projekty gier lub aplikacji na urządzenia mobilne, które będą promować Łódź akademicką.


Spotkanie w auli Wydziału Fizyki i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Łódzkiego inaugurujące 11 września międzynarodowy projekt GGULIVRR@Lodz 2017

Spotkanie w auli Wydziału Fizyki i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Łódzkiego inaugurujące 11 września międzynarodowy projekt GGULIVRR@Lodz 2017

Fot. Maciej Andrzejewski

Projekt stanowi kontynuację cyklicznych spotkań zapoczątkowanych cztery lata temu w Porto. Od roku 2014 odbywają się one w Łodzi. Organizowane w tym mieście przez Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Łódzkiego umożliwiają włączanie we wspólne prace naukowo-badawcze naukowców i studentów z Portugalii, Irlandii, Belgii, Finlandii i Polski oraz po raz pierwszy Francji, Słowenii i Ukrainy.

Poza Uniwersytetem Łódzkim w GGULIVRR@Lodz 2017 uczestniczą uczelnie: Artesis Hogeschool Antwerpen (Belgia) , Centria Ammattikorkeakoulu (Finlandia) , Dundalk Institute of Technology (Irlandia), ISPGaya (Portugalia ), IUT of Lens (Francja), University of Maribor (Słowenia) i Precarpathian National University (Ukraina). Rozwinięcie akronimu GGULIVRR oznacza: Generic Game for Ubiquitous Learning in Interactive Virtual and Real Realities.

Studenci, podzieleni na osiem, dziesięć zespołów projektowych, mieli za zadanie wytworzyć w ciągu dwóch tygodni prototypy aplikacji przedstawiające Łódź jako miasto atrakcyjne dla studentów zarówno z kraju, jak i z zagranicy. Mogli to zrobić, np. przybliżając informacje praktyczne o warunkach życia w mieście, jego walorach turystycznych, funkcjonowaniu łódzkiej komunikacji czy też prezentując obraz lokalnej społeczności akademickiej. W wyniku poprzednich edycji projektu zostały wdrożone dwie aplikacje dla

Jedno z zajęć warsztatowych międzynarodowego projektu

Jedno z zajęć warsztatowych międzynarodowego projektu

Fot. Maciej Andrzejewski

Muzeum Animacji Se-ma-for oraz Fundacji Urban Forms. Projekt GGULIVRR@2017 wspierają takie firmy z branży IT jak: 9Bits, ABB, Accenture, Comarch, Fujitsu, Google i SAP. Otrzymał on również pomoc finansową z Urzędu Miasta Łodzi.

Oprac.: (sb)